Καλωσόρισμα της Διευθύντριας

Αποστολή του σχολείου μας είναι να υπηρετήσει τις φυσικές, μορφωτικές, κοινωνικές και συναισθηματικές ανάγκες των μαθητών του που διανύουν μια κρίσιμη περίοδο ζωής καθώς περνούν από την παιδικότητα στην ενηλικίωση,  παρέχοντάς τους μια ποικιλία εκπαιδευτικών, κοινωνικών, δημιουργικών και πολιτιστικών ευκαιριών, ώστε να επεκτείνουν τα όρια του κόσμου τους σε ένα ασφαλές υποστηρικτικό περιβάλλον, όπου προωθείται η κατάκτηση της γνώσης και η ομαλή κοινωνικοποίηση.

Διαβαστε περισσότερα...

 

Berlin Wall     Εικόνα στο τείχος του Βερολίνου    

Την Τρίτη 17/3/2015 πραγματοποιήθηκε υποδειγματική διδασκαλία  δύο ωρών στο Β3 από την καθηγήτρια Ιωάννα Δασκαλάκη, φιλόλογο του σχολείου μας, παρουσία του σχολικού συμβούλου των φιλολόγων Γ΄ Αθήνας, κ. Πυρπυρή Παναγιώτη. Τη διδασκαλία παρακολούθησαν, επίσης, ο κ. Καζάκος από το ίδρυμα της Βουλής, η κ. Παπαδημητρίου Παναγιώτα, διευθύντρια του σχολείου και η καθηγήτρια Μπέγκου Ελένη, φιλόλογος.

Η διδασκαλία στηρίχτηκε σε σενάριο του κ. Πυρπυρή με τίτλο «Το τείχος του Βερολίνου», με αφορμή κείμενο της νεοελληνικής λογοτεχνίας του Μπέρτολτ Μπρεχτ ( Για τον όρο «μετανάστες»), ενώ χρησιμοποιήθηκε ομαδοσυνεργατική μέθοδος. Με μια σειρά από βιωματικές δραστηριότητες οι μαθητές μεταφέρθηκαν στη Γερμανία του τέλους του Β΄ παγκοσμίου πολέμου, παρακολούθησαν τη διαίρεση της ηττημένης Γερμανίας και του Βερολίνου, βίωσαν την απομόνωση μετά την κατασκευή του Τείχους, ανέπτυξαν ενσυναίσθηση και εξέφρασαν τα συναισθήματά τους.

Συγκεκριμένα  την πρώτη ώρα οι μαθητές βλέποντας σε παρουσίαση (powerpoint) φωτογραφίες του βομβαρδισμένου Βερολίνου το 1945 θυμήθηκαν ιστορικά γεγονότα εκείνης της περιόδου. Στη συνέχεια μέσα από φωτογραφίες των νικητών του πολέμου κατέγραψαν τα συναισθήματα τους. Αμέσως μετά με τη βοήθεια πηγών σε σχετικά φύλλα εργασίας ανακάλυψαν τις ζώνες επιρροής στις οποίες χωρίστηκε η Γερμανία και έφτιαξαν έναν «ζωντανό» χάρτη στην τάξη τους που περιελάμβανε τις ζώνες και το Βερολίνο. Έπειτα πάλι μέσα από πηγές διαπίστωσαν το χάσμα που δημιουργήθηκε ανάμεσα στους νικητές (Σοβιετική Ένωση και ΗΠΑ) και που τελικά οδήγησε στην ανέγερση του Τείχους του Βερολίνου.

Τη δεύτερη ώρα διάβασαν μαρτυρίες ανθρώπων που έζησαν το Τείχος, έγραψαν και μετά διάβασαν στην υπόλοιπη τάξη επιστολές  από τη θέση ενός προσώπου που απομακρύνθηκε από τους δικούς του εξαιτίας του Τείχους, στις οποίες εξέφρασαν τα συναισθήματά τους, έφτιαξαν γκράφιτι και έχτισαν το δικό τους  «τείχος», το οποίο στη συνέχεια συμβολικά «γκρέμισαν».